Impactonderzoek CmK3

Geplaatst op:

Via KunstPakt, onze Rotterdamse aanpak van Cultuureducatie met Kwaliteit, hebben wij de afgelopen vier jaar ruim honderd projecten mogelijk gemaakt op verschillende scholen verspreid door de hele stad. Projecten waarbij leerlingen hun identiteit en plek in de stad onderzochten en via de kracht van vakmanschap, burgerschap en het plezier in taal de hand legden aan hun eigen verhaal.

Fotograaf: Jorick Buurstra

Dit impactonderzoek is uitgevoerd ihkv vier jaar CmK 3.  
De resultaten laat zien dat impact niet alleen draait om cijfers, maar om duurzame verschuivingen in hoe leerlingen kijken, denken en handelen.  KCR ontwikkelde hiervoor een praktijkgericht impactmodel, gebaseerd op interviews, documentanalyse en data. De resultaten zijn vertaald naar bruikbare indicatoren die scholen en culturele partners helpen om kwaliteit en kansengelijkheid verder te versterken in de volgende fase: CmK4 (2025–2028). In een tijd van druk op het onderwijs en bezuinigingen in de cultuursector is dit onderzoek een wake-up call: cultuuronderwijs is geen luxe, maar een voorwaarde voor gelijke kansen en brede ontwikkeling. 

Ben je opzoek naar de reflectiekaarten? Klik dan hier.

 

 

Welkom op onze website!

KCR maakt op deze website gebruik van cookies. We gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd), om voorkeuren op te slaan, en voor marketingdoeleinden. Door op 'optimaal' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze cookie verklaring. Je hebt ook de keuze voor 'minimaal', als je dit liever niet hebt.