Nascholing - Make!

Bij Make! staat “leren door te maken” centraal. Want hoe maak je maken relevant en betekenisvol in het onderwijs? Graag geven we Rotterdamse docenten, leraren en educatoren handvatten om ‘leren door te maken’ te integreren in hun werkpraktijk. Daarom organiseert KCR samen met de Willem de Kooning Academie bijeenkomsten om samen met jou te verdiepen, te sparren over de mogelijkheden en aan de slag te gaan.

De bijeenkomsten bestaan uit twee dagen vol met workshops en lezingen voor en door makers. Ontwikkeld voor docenten voortgezet onderwijs, maar blijkt (uit ervaring) ook zeer geschikt voor leraren primair onderwijs en educatoren van culturele instellingen. Vooral voor collega’s die samen een makersproject op hun school willen opzetten, maar ook voor individuele docenten of educatoren van culturele instellingen. Aan het einde van de tweedaagse ga je weg met een concreet plan, werkvorm of lesbrief die op jouw praktijk aansluit. Voor €350,- kun je deze tweedaagse bijwonen inclusief eten en drinken.

Elke Make! staat weer in het teken van een ander actueel thema dat verder wordt uitgediept. Lees meer over deze thema's, bekijk de resultaten van afgelopen bijeenkomsten of schrijf je alvast in voor de eerstvolgende bijeenkomst:

Eerstvolgende bijeenkomst

Wil je op de hoogte blijven van Make en andere evenementen? Schrijf je in voor KCR mailing en houd onze website goed in de gaten.

Afgelopen bijeenkomsten

Make!Do - vond plaats in maart 2019

Welkom in de studio van de ontwerper! Tijdens Make!Do onderzochten we hoe we de leerling meer grip op de wereld kunnen geven door hem of haar te laten ontwerpen.

lees hier het verslag.

Make!Dreams - vond plaats in november 2018

Make!Dreams richtte zich op dromen die in de klas leven. Zo divers als de stad Rotterdam is, zo divers zijn de dromen van jouw leerlingen. En niet alle dromen en idealen van leerlingen sluiten aan bij de idealen en meningen van de leraren.

Make! is een samenwerking van Willem de Kooning Academie, Hogeschool Rotterdam en KCR.