'Er zit meer in! - Cultuur en onderwijs, samen voor kansengelijkheid'

Geplaatst op:

Tijdens KunstPakt nodigt uit op 23 maart 2023 werd de publicatie ‘Er zit meer in! Cultuur en onderwijs, samen voor kansengelijkheid’ gepresenteerd.

In deze publicatie bundelen we de opbrengsten van drie publieke programma’s – twee Debatmeesters en een manifestatie over sociaal-emotioneel leren en kansengelijkheid door cultuuronderwijs.

Deze publicatie gaat over de Rotterdamse kinderen en jongeren. Over hun kansen in de maatschappij. Over hun ontwikkeling op school. En dan hebben we het nu eens niet over rekenen en taal, maar over dingen als zelfvertrouwen, je kunnen uiten en de omgang met elkaar. En hoe cultuuronderwijs aan die ontwikkeling kan bijdragen. Want die zaken hebben alles met elkaar te maken. Wat we kunnen doen om die ontwikkeling een boost te geven?