theater-decibel-evt-_mg_2017979_lrx.jpg

Een Aardig Sprookje

Natuur, ecologie, circulariteit, sprookje, interactief.
Primair Onderwijs Groep 6-7-8 (Montessori-Jenaplan), 7-8
Voorstelling op locatie Theater 't Kapelletje
Voorstelling 22-01-2024 t/m 09-02-2024
60 minuten Voorstelling
- Leerlingen laten nadenken over hoe zij zelf op een duurzame manier kunnen omgaan met de natuur. - Leerlingen een podiumkunstervaring bieden. - Leerlingen met een open blik naar de wereld laten kijken en naar zichzelf. - Leerlingen kennis laten maken met de kracht van hun eigen ideeën en verbeelding.

Een Aardig Sprookje

Keet runt de geweldigste winkel in de stad. Ze verkoopt er alles wat je maar kunt bedenken. In alle kleuren en maten, schitterend en glitterend, altijd op voorraad en te koop tegen bodemprijzen! Keet maakt iedereen blij.
Maar wat als een mysterieuze brief haar vertelt dat de voorraad op raakt en de winkel dicht moet? Sluiten is voor Keet geen optie!

Hoe gaat ze dit oplossen? En wat hebben De Oude Boom, die vieze rat en jouw schoen ermee te maken?

Deze fantasierijke voorstelling gaat over plastic, kringlopen in de natuur, een ‘Cirkelwinkel’ en de positieve kracht van ideeën.

Actrice Kathlyn Wuyts speelt samen met een fantasierijk pop-up-boek alle personages: mens, plant, dier en ding. Leerlingen en leerkrachten worden op een aanstekelijke manier actief betrokken bij haar acties.

Zonneklaar en op liefdevolle wijze laat deze voorstelling zien hoezeer alles met alles verbonden is. Leven we nog lang en gelukkig?

"Misschien wel de allerleukste groene activiteit van het schooljaar!" Geert Vermeegen, leerkracht groep 6.

"Recyclen is leuk als je het doet zoals Keet!" leerling groep 6.

“Ik vond het vreselijk impactvol, echt een prachtige voorstelling. Voor kinderen denk ik dat het een heel leven veranderd als dit blijft beklijven.“ Martin van de Berg, vader.