4916792f-c004-4715-97d1-c3d83d396e31.jpg

leskist Woeste Willem SO

prentenboek, piraten en de zee
Speciaal Onderwijs
Workshop op school - speellokaal
Workshop 03-11-2024 t/m 27-06-2025
60 minuten Workshop
De leerlingen maken actief kennis met dans. De leerlingen ervaren hoe het is om hun eigen lichaam expressief in te zetten. De leerlingen leren (onder begeleiding) een prentenboek vertalen naar beweging.

Let op! Voor deze activiteit moet een speellokaal beschikbaar zijn.

Niveau regulier onderwijs: groep 1-2.

De leskist is gebaseerd op het prentenboek 'Woeste Willem' van Ingrid en Dieter Schubert. Willem is een gepensioneerd zeerover die het liefst alleen in zijn zelfgebouwde hut zit. Op een dag staat er een jongetje, Frank, op zijn dak. Nadat Willem hem heeft geholpen vindt hij steeds kleine cadeautjes op zijn stoep. De twee worden vrienden en bouwen samen een schip. Maar dan moet Willem opbiechten dat hij eigenlijk niet kan zwemmen…

Voorafgaand aan de dansworkshop lees je het prentenboek voor in de klas. Vervolgens geeft een SKVR-dansdocent de eerste dansles aan de leerlingen en een instructie aan de leerkrachten. De volgende 3 weken ga je zelf met jouw leerlingen aan de slag in het speellokaal. De leskist wordt op school bezorgd en na afloop weer opgehaald. De leskist bevat alle benodigde materialen, een cd en een lesbrief om eenvoudige en inspirerende danslessen te geven waarmee leerlingen hun eigen bewegingsmogelijkheden ontdekken en ervaren.