muis-clara.jpg

Workshop op school - speellokaal
Workshop 29-10-2023 t/m 28-06-2024
60 minuten Workshop
De leerlingen maken actief kennis met dans. De leerlingen ervaren hoe het is om hun eigen lichaam expressief in te zetten De leerlingen leren (onder begeleiding) een verhaal vertalen naar beweging.

De leskist is gebaseerd op het verhaal “Muisje Piep heeft trek”; speciaal voor deze gelegenheid geschreven en geillustreerd door Clara Elders. Muis Piep heeft ontzettende honger en trekt de wijde wereld in op zoek naar een lekker hapje. Muis Piep ontmoet allerlei dieren en ontdekt lekkere én minder lekkere hapjes. Van regenwormen tot kriebelbeestjes, van waterjuffers tot kikkers. Zal de honger van muis Piep gestild worden? We nemen je mee in dit verrassende avontuur door de natuur.

Voorafgaand aan de dansworkshop lees je het verhaal voor in de klas. Vervolgens geeft een SKVR-dansdocent de eerste dansles aan de leerlingen en een instructie aan de leerkrachten. De volgende 3 weken ga je zelf met jouw leerlingen aan de slag in het speellokaal. De leskist wordt op school bezorgd en na afloop weer opgehaald. De leskist bevat alle benodigde materialen, een cd en een lesbrief om eenvoudige en inspirerende danslessen te geven waarmee leerlingen hun eigen bewegingsmogelijkheden ontdekken en ervaren.