campagnebeeld-koning-koning-liggend-850x380.jpg

Koning & Koning

Over de liefde tussen twee prinsen
Primair Onderwijs Groep 1-2
Voorstelling op school - speellokaal
Voorstelling 23-10-2023 t/m 28-06-2024
45 minuten Voorstelling
Over de liefde tussen twee prinsen Burgerschap: diversiteit & inclusie Oriëntatie op jezelf en de wereld, kerndoel 38 Kunstzinnige oriëntatie, kerndoelen 54, 56

De oude koningin gaat met pensioen en daarom moet de kroonprins trouwen. Hij heeft alleen nog nooit een leuke prinses ontmoet. De koningin nodigt prinsessen uit van over de hele wereld maar geen enkele maakt indruk op de prins. Totdat prinses Madelief haar broer meeneemt. De prins valt als een blok voor de andere prins en een huwelijk volgt. De prinsen leven nog lang en gelukkig als Koning & Koning.

Koning & Koning is een vrolijk verhaal over de liefde. Gebaseerd op het gelijknamige prentenboek van Linda de Haan en Stern Nijland.

Lesbrief
Met de lesbrief van Koning & Koning kan je de voorstelling met je klas voorbereiden. Aan de hand van verschillende vrolijke opdrachten worden de kinderen aan het denken gezet over de liefde en kriebels in je buik. Want wat is dat eigenlijk, liefde? En hoe voelt het als je liefde voelt en daardoor een beetje in de war bent?

Deze activiteit vindt plaats in het speellokaal