aladdin_website_pagina.jpg (2)

Aladdin van het Afrikaanderplein (volgeboekt)

Durven zijn wie je bent
Voorstelling op locatie
Voorstelling 11-05-2023 t/m 11-05-2023
ca. 75 uten incl. nagesprek minuten Voorstelling
- Durven zijn wie je bent - Burgerschap: diversiteit en inclusie Gesitueerd in de diverse en kleurrijke wereldstad Rotterdam - Kunstzinnige orïentatie kerndoelen 54, 55 en 56

Op het bruisende Afrikaanderplein in Rotterdam helpt Aladdin zijn moeder op de markt met haar marktkraam. Tussen de kraampjes met groenten en kruiden gebeurt altijd wel wat! Hier voelt hij zich thuis. Op een dag besluit de moeder van Aladdin om ook op de markt van het Noordplein te gaan staan. Tussen de peperdure cappuccino’s met havermelk, roombotercroissants en biologische superbessen voelt Aladdin zich niet echt op zijn gemak. Hij durft niemand te vertellen dat hij eigenlijk op het Afrikaanderplein woont. Vooral niet aan Jasmijn, de dochter van de ‘groentejuwelier’. Om indruk te maken doet Aladdin zich anders voor dan hij werkelijk is… Maar hoe lang houdt hij dat nog vol?
Geïnspireerd op het bekende verhaal uit Duizend-en-een-nacht.

Workshop
Na de voorstelling komt een theaterdocent van Jeugdtheater Hofplein een theaterworkshop op school geven. In theateropdrachten binnen het thema ‘durven zijn wie je bent’, mogen de kinderen nu zelf Aladdin, Jasmijn en de andere personages uit de voorstelling spelen. De workshop vindt plaats in het speellokaal

Lesbrief
Ter voorbereiding op het bezoek aan Aladdin van het Afrikaanderplein in ons Hofpleintheater, kan je de voorstelling vast met jouw klas voorbereiden. Aan de hand van het verhaal en de personages in de voorstelling, gaan jullie aan de slag met het thema ‘durven zijn wie je bent’.