International Film Festival Rotterdam 3386

International Filmfestival Rotterdam (IFFR) is een toonaangevend cultureel platform dat toegankelijk is voor iedereen, waarbij meeslepende cinema en audiovisuele kunst centraal staan. IFFR maakt het mogelijk ontdekkingen te doen, de dialoog aan te gaan, kennis te delen en anderen te ontmoeten, via vertoningen, gesprekken, tentoonstellingen en netwerken. We nemen je mee naar het onverwachte en door middel van IFFR's onderscheidende programmering geven we de ruimte aan ideeën die je raken, vermaken en engageren, om zo creatieve grenzen te verleggen en veranderingen teweeg te brengen. IFFR ondersteunt onafhankelijke verhalenvertellers en verhoogt de impact van hun werk in de wereld.

Vanuit zijn maatschappelijke betrokkenheid en verantwoordelijkheid vindt IFFR het belangrijk om met cultuureducatie bij te dragen aan de creatieve, cognitieve en sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen en jongeren. Via op maat gemaakte programma’s voor kinderen, jongeren en jongvolwassenen draagt IFFR bij aan het verbreden van kennis over film en media. Jongeren leren zowel creatieve vaardigheden, als een kritische houding te ontwikkelen ten opzichte van dat wat ze zien. Daarnaast dragen de programma’s bij aan het ontdekken en de eigen (culturele) identiteit en die van de ander.

Bij de filmprogramma's is gratis lesmateriaal beschikbaar via het online platform LessenUp. Deze lessen zijn gemakkelijk en zonder veel voorbereiding te geven door docent van de klas.

Jaarrond werkt IFFR educatie samen met LantarenVenster. IFFR en LantarenVenster verankeren filmeducatie in het onderwijs. De krachten van beide organisaties zijn gebundeld om filmeducatie een vast onderdeel van het schoolcurriculum te maken.

Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen rondom het educatieprogramma van IFFR/ LV? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

20210926-iffr-kidsonly-jandegroen-67.jpg (1)
jdg_03-05-22_iffr_music_3d0a5601.jpg