Vacature projectleider Buzz010

Lijkt het je leuk om te werken als projectleider voor het onderwijs verrijkende programma Buzz010? Heb jij organisatorische kwaliteiten en kan jij goed een netwerk onderhouden? Dan zijn wij op zoek naar jou! KCR is per 1 november 2024 opzoek naar een Projectleider Buzz010 voor 24 uur per week.

Over Buzz010

Alle leerlingen in het primair onderwijs van Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen en Maassluis excursies buiten de school- en woonomgeving laten ondernemen, als verrijking van hun onderwijs: dát is het doel van Buzz010. Met Buzz010 maken leerlingen samen met leerkrachten excursies op het gebied van bijvoorbeeld cultuur, natuur, sport, kunst, erfgoed en techniek, die anders niet gerealiseerd kunnen worden. Zeker in regio 010, met zijn grote diversiteit aan inwoners en zijn enorme rijkdom aan buitenschoolse leeromgeving, is dat van meerwaarde.

Buzz010 wordt gecoördineerd door Kenniscentrum Cultuuronderwijs Rotterdam. Stichting Buzz010 is een samenwerking tussen Stichting De Verre Bergen, Fonds Schiedam Vlaardingen e.o., Gemeente Rotterdam, Gemeente Schiedam, Gemeente Vlaardingen, Gemeente Maassluis en de deelnemende schoolbesturen. In opdracht van Stichting Buzz010 is KCR verantwoordelijk voor de goede uitvoering van Buzz010, in samenwerking met de vervoerder, het onderwijs en de bestemmingen. Meer informatie is te vinden op www.buzz010.nl.

Over KCR

KCR is het kenniscentrum voor cultuuronderwijs in Rotterdam dat zich sterk maakt voor de plek van kunst en cultuur in het Rotterdamse onderwijs. Onze missie is dat zoveel mogelijk Rotterdamse leerlingen op hun scholen goed cultuuronderwijs krijgen.

KCR is de onafhankelijke bruggenbouwer tussen onderwijs en cultuur in Rotterdam, en staat voor krachtig onderwijs met cultuur voor alle Rotterdamse leerlingen en doet dat door te vernieuwen, verbinden, inspireren, vragen & luisteren en te agenderen. Scholen en culturele instellingen kunnen bij KCR terecht met vragen over hun cultuuronderwijs. Op onze website (www.kc-r.nl) staat meer informatie over ons, onze medewerkers en het werk dat we samen met onze partners doen.

Wat ga je doen?

Als projectleider Buzz010 ben je verantwoordelijk voor het organiseren en coördineren van het loket Buzz010, het leerlingenvervoer voor buitenschoolse excursies voor het primair onderwijs. Binnen het team van KCR werk je, samen met Stichting Buzz010 en de busvervoermaatschappij, aan het behalen van de doelen van Buzz010.

De werkzaamheden houden onder andere in:

• Beheren en leiden van het loket waaronder de boekingswebsite en het team klantenservice
  • Voeren van een degelijke monitoring en rapportage van deelname en gebruik Buzz010
  • Coördinatie van communicatie rond de dienst Buzz010
  • Onderhouden van relaties met excursieaanbieders en het Rotterdamse onderwijsveld
  • Als projectleider rapporteer je periodiek aan het bestuur van stichting Buzz010 door middel van kwartaalrapportages, communicatie- of ontwikkelingsplannen
  • In samenspraak met de voorzitter van het bestuur voorbereiden van de bestuursvergaderingen
  • Opereren in een bestuurlijk interessante/uitdagende context
  • Verzamelen en delen van kennis op gebied van buitenschools leren

Functie eisen

• Werk- en denkniveau; HBO, richting Onderwijs, Cultuur
  • Werkervaring: minimaal 4 jaar ervaring als projectleider
  • Een relevante opleiding op HBO;
  • Uitstekende proces begeleidende capaciteiten;
  • Aantoonbaar organisatorische kwaliteiten;
  • Proactieve, sociale en ondernemende houding voor het opbouwen, verbinden en onderhouden van netwerken;
  • Gedegen kennis en ervaring met budgetbeheer, monitoring en beleidsrapportage;
  • Aantoonbare mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • Zelfstandig, projectmatig en in teamverband kunnen werken;
  • Sterke affiniteit met het (primair) onderwijs;
  • Sterke betrokkenheid bij de stad Rotterdam.

Wat we bieden

• Een contract voor bepaalde tijd tot einde van de projectperiode (juli 2027).
  • Het salaris is afhankelijk van leeftijd en ervaring, in schaal 10 binnen de CAO Kunsteducatie.
  • De aanstelling is voor 24 uur per week.

Geïnteresseerd?

Meer informatie over KCR is te vinden op www.kc-r.nl. Mail je je motivatie en cv uiterlijk 1 september naar info@kc-r.nl. De eerste ronde sollicitatiegesprekken vindt plaats op vrijdag 6 september en de tweede ronde is op donderdag 12 september.

Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Suzanne Hijstek (s.hijstek@kc-r.nl).