358425777_797812685400360_5888691446697306003_n (1).jpg

Dans Workshop - International Dance League

Hiphop/Urban dans workshop
Voortgezet Onderwijs ISK Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo BBL/KBL Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo TL/Mavo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Havo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vwo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs MBO Leerjaar 1, 2, 3, 4
Workshop op school - gymzaal
Workshop 02-02-2025 t/m 30-04-2025
90 minuten Workshop
Dans ervaren door te kijken, erover te praten en zelf het lichaam expressief en muzikaal in te zetten (doen) Creatief denken en handelen Oefenen en doorzetten leidt tot zelfvertrouwen. Samenwerken en sociale en culturele vaardigheden

Intro

De muziek gaat aan. De ruimte vult zich met energie en je voet tikt automatisch mee op de beat. Jij bent klaar om de wereld van urban dans te ontdekken. Welkom bij onze workshops! Waar beweging draait om samen creëren en jezelf ontwikkelen.

Workshops

Tijdens onze workshops worden de leerlingen begeleid door ervaren docenten die hun roots vinden in de urban danscultuur. Van hiphop, tot breakdance en alles daartussenin. Binnen onze workshops draait het om participatie en plezier. We geloven dat dansen niet alleen over het leren van de juiste bewegingen gaat, maar ook over het ontdekken van je eigen unieke stijl en stem. We bieden een veilige en ondersteunende omgeving waarin de leerlingen worden aangemoedigd om zichzelf te zijn, om te vallen en opstaan, en natuurlijk om plezier te vinden in beweging. De workshops zijn geschikt voor jong en oud.

Leerdoelen:

• Openstellen voor dans uit verschillende tijden, stijlen en culturen binnen de context van een betekenisvol onderwerp, in binnen- en buitenschoolse situaties (bijv. Hiphop, Afro, Breakdance, Popping, oude dansspelletjes, dansprogramma's op tv of YouTube)
  • Kennismaken met verschillende soorten 'live' dans. Danser in de klas (scholentour IDL) en dansvoorstelling in het theater (theatertour IDL)
  • Spelenderwijs ontdekken van de danselementen ruimte, tijd en kracht:
  • Ruimte (bijv. dansen op de plaats en in de ruimte, laag bij de grond en in het middengebied)
  • Tijd (bijv. snel, langzaam, kort, lang, begin, eind, stop)
  • Kracht (bijv. bewegen met spanning of ontspanning, zwaar of licht bewegen)
  • Reageren in dans op de stemming van verschillende soorten muziek en snelle en langzame tempowisselingen in muziek
  • Uitvoeren van een reeks eenvoudige bewegingen/danspassen en daarbij rekening houden met sfeer en frasering van muziek
  • Bespreken van eigen dans en dat van groepsgenoten na een danspresentatie (Wat heb je gedanst? Hoe heb je dat gedaan?)
  • Waardering tonen voor de dansuitingen van anderen
  • Omgaan met feedback en de ontvangen suggesties verwerken in de eigen danspresentatie

Even kort, wie wij zijn:

International Dance League is hét vernieuwende platform dat de hiphop en straat danswereld verenigt, waar top urban danstalent zich aan het brede publiek presenteert en dat heel het jaar als motor functioneert voor talentontwikkeling, productie, presentatie, educatie en innovatie. We versmelten de battle en het theater tot wereldwijd innovatief concept dat dansers verbindt in een festival, dat artistieke ontwikkeling bevordert door co-creatie en deze dansvormen op een aantrekkelijke manier presenteert aan bestaande en nieuwe publieksgroepen. Hiermee positioneert International Dance League zich als hét toonaangevende hiphopdansfestival van Rotterdam, met een landelijke betekenis en internationale uitstraling.