Foto Watch that Sound LantarenVenster.jpg

Watch that Sound

Ontwerp je eigen Soundtrack!
Workshop op locatie LantarenVenster
Workshop 05-11-2024 t/m 22-05-2025
120 minuten Workshop
Creatief denken stimuleren Communiceren Reflecteren Leren over het effect van geluid bij film

Watch that Sound

Ontwerp je eigen Soundtrack bij filmfragmenten!

Tijdens deze workshop ga je aan de slag met geluid, muziek, sounddesign en samples. Leer wat het effect is van muziek en geluid bij film. Ontwerp je eigen soundtrack!

Samen bekijken we een film zonder geluid, waarna de leerlingen onder leiding van een professionele muzikant / producer diverse klanken en muziek gaan verzinnen en opnemen. Hierbij gebruiken we instrumentarium dat ook in filmstudio's wordt gebruikt, zoals diverse muziekinstrumenten en foley (geluidseffecten). Na een korte instructie gaan de leerlingen in groepjes aan de slag met de Watch that Sound studio units en speciaal ontworpen muzieksoftware. Zo kan iedere leerling als sounddesigner / filmcomponist aan het werk. Ontdek hierbij jouw unieke geluid! Je kan eventueel na de workshop thuis of op school aan je eigen soundtrack verder werken.