Wereldmuseum_educatie_kinderen-296web.jpg

Verborgen bericht

Creatief onderzoeksprogramma over patronen en symbolen
Speciaal Onderwijs
Workshop op school - klaslokaal
Workshop 05-11-2024 t/m 26-06-2025
75 minuten Workshop

Niveau regulier onderwijs: groep 1-8

Ontdek verwijzingen naar macht, geluk of bescherming en maak daarna zelf een patroon met een verhaal.

Op veel collectiestukken zie je motieven die verwijzen naar macht, geluk of bescherming. Welk verhaal vertelt een symbool? Wat valt te ontdekken over vorm, regelmaat, symmetrie en spiegelen van patronen? Samen ontcijferen we de verborgen berichten van symbolen én leren we hoe de mooiste patronen zijn opgebouwd. Geïnspireerd op de collectie maak je daarna zelf een patroon.

“De filosofische inslag van het programma is interessant. Zeer inspirerend voor de leerlingen. Hele leuke en verrassende les.”

"Van de inleiding tot de creatieve opdracht was het programma erg uitdagend. Mijn leerlingen waren betrokken bij de les"