1dbca0ef-1339-4273-a10c-7326c670da6a.png

StopMotion in de klas

Een animatiecursus in een notendop
Workshop op school - klaslokaal
Workshop 04-11-2024 t/m 11-07-2025
120 minuten Workshop

In twee uur leren leerlingen van professionele animatoren hoe zij zelf levenloze objecten tot leven kunnen wekken in een animatiefilm. Zoals dokter Frankenstein dat deed met zijn monsters! De workshop start met een kort stukje geschiedenis en animatietheorie. Wat is een animatie en hoe wordt die gemaakt?

In groepjes bedenken de leerlingen een kort verhaal waarvan ze vervolgens een stopmotion- animatie maken. De gemaakte filmpjes gaan dezelfde dag nog in première: we sluiten af met het bekijken van alle video's.

Deze activiteit vindt plaats in het klaslokaal