85ff5609-a00c-45de-9541-c7d6bd93b814.jpg

Slapstick en de stille film VSO

Speel, film en monteer je eigen stille film
Speciaal Onderwijs
Workshop op locatie SKVR
Workshop 14-01-2025 t/m 11-07-2025
120 minuten Workshop
- leerlingen leren hoe ze zonder woorden te gebruiken een verhaal kunnen vertellen met beelden. - leerlingen leren acteren voor de camera tijdens het maken van een film - leerlingen werken samen aan het maken van een film.

Niveau regulier onderwijs: pro, vmbo 1 - 4

Tijdens deze multidisciplinaire workshop gaan de leerlingen aan de slag met het maken van een eigen 'stomme of stille film'.

In een 'stomme film' wordt het verhaal niet vertelt door woorden, maar door de beelden en het grootse, fysieke haast clowneske spel van de acteurs.

Door middel van theatrale opdrachten gericht op beweging en spel en filmische opdrachten waarin de manier waarop je iets in beeld brengt centraal staat, komen de leerlingen tot een zelfbedacht en grappig filmpje waarin van alles misgaat.

Deze workshop is in overleg ook op school mogelijk.

De lesstof wordt in kleine stapjes aangeboden en de workshop is gemakkelijk op maat te maken en aan te passen aan het niveau van de leerlingen.

Geen lesmateriaal beschikbaar