Peter_zonder_wolf campagnebeeld 1.jpg

Peter zonder Wolf

Een vrolijke voorstelling waarvan de klassieke muziek nog lang in hun jonge oren zal doorklinken. Zonder Wolf. Echt.
Primair Onderwijs Groep 3-4, 3-4-5 (Montessori-Jenaplan)
Voorstelling op locatie Theater in de Lugt
Voorstelling 19-11-2024 t/m 19-11-2024
45 minuten Voorstelling
55: De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren. 56: De leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed. 34: De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen.

Het bekende verhaal, maar zónder gevaarlijke wolf, want dat is toch veel te gevaarlijk…

In deze nieuwe versie woont Peter in een grijze flat met zijn loopeend Habib. Totdat Habib op een dag plotseling is verdwenen! Peter begint een avontuurlijke zoektocht met hulp van eigenaardige buren. Elke deur opent een nieuw avontuur, van een verstrooide kattendame tot een magische vogelvanger. Terwijl Peter van de ene onverwachte situatie naar de andere stuitert, weeft de betoverende muziek van Prokofiev door het verhaal.

Mark van Vliet combineert zijn muzikale slapstick met de unieke beeldtaal van Beeldmakerij, die poppenspel, virtuele omgevingen en levensgrote pop-up decors creëren.