net-als-rembrandt.png

Net als Rembrandt SO

Etsworkshop met als thema schelpen
Speciaal Onderwijs
Workshop op locatie PUNT 5
Workshop 01-10-2024 t/m 11-07-2025
90 minuten Workshop
Expressie en creativiteit, jezelf uiten Ervaren hoe je leert in een atelier Een positieve ervaring opdoen met beeldende kunst Verbeelden van fantasie

Niveau regulier onderwijs: groep 1 t/m 6

In kinderatelier PUNT 5 worden leerlingen ondergedompeld in de wereld van grafische technieken. Ze gaan zelf een ets maken op plastic plaatjes en mogen zelf draaien aan de grote drukpers. Ze leren van alles over deze ambachtelijke druktechniek en zullen zich met hun vingers vol drukinkt een echte kunstenaar voelen!

Aan het begin van de workshop krijgen leerlingen een powerpoint te zien over het werk van Rembrandt. Daarna gaan ze zelf aan de slag en maken ze eigen ontwerp. Het thema schelpen nodigt de kinderen uit om heel goed te kijken naar lichtplekjes en schaduw. Verder mogen ze helemaal los met hun fantasie en er hele waterwerelden bij bedenken, alles kan! Na afloop krijgen de leerlingen hun etsafdruk en etsplaatje mee naar huis.

Deze workshop is heel geschikt  en vaak gegeven aan cluster 2 scholen, (doof sl horend TOS) maar ook makkelijk aan te passen voor cluster 4.

PUNT 5 heeft jarenlange ervaring met het werken met leerlingen van het speciaal onderwijs PO en denkt graag mee over een passend programma voor uw school.

Voor meer informatie hierover kun je contact opnemen met Marion Rutten, coördinator van het Kinderatelier