e296979c-de4b-4332-95a6-1a90202c51ae.jpg

Mo en de taal van muziek

Muzikale workshop over taal en muziek
Primair Onderwijs Groep 3-4, 3-4-5 (Montessori-Jenaplan)
Workshop op school - speellokaal
Workshop 11-11-2024 t/m 07-07-2025
60 minuten Workshop

Als je heel stil bent en goed luistert, hoor je dan muziek in je hoofd? Mo wel! Hij hoort verschillende instrumenten tegen elkaar praten. Soms boos of verdrietig. En dan weer druk en vrolijk door elkaar heen kakelend. Ze hebben, net als wij, hun eigen taal.  De taal van muziek. Als je in die taal wil schrijven, gebruik je daarvoor geen letters maar noten. Het lijkt wel een soort toverschrift! Klets je mee met de trompet, de piano en de andere instrumenten? Mo staat al op jullie te wachten…

Gesproken, geschreven en muzikale taal komen samen in de workshop, waarin de leerlingen aan de hand van een spannend verhaal zingen en muziek maken op instrumenten. Het taalbegrip wordt aangesproken door tijdens het verhaal op speelse manier te werken met letters, woorden en tekeningen.

Deze activiteit vindt plaats in het speellokaal