All hands on deck - keyvisual liggend.jpg

Leskist 'Zeezout & de Kleine Matroos'

Avontuurlijk en creatief kennismaken met dans
Primair Onderwijs Groep 1-2
Workshop op school - speellokaal
Workshop 04-11-2024 t/m 31-05-2025
45 minuten Workshop
Communiceren d.m.v. beweging, spel, muziek en beeld Kennismaken met de 4 danselementen: tijd, kracht, lichaam en ruimte Expressie d.m.v. dans en hier plezier in hebben

Let op! Voor deze activiteit moet een speellokaal beschikbaar zijn.

Scapino Ballet Rotterdam en SKVR laten leerlingen met een inspirerende lessenreeks kennismaken met dans. De kinderen gaan op zeereis met Zeezout & de Kleine Matroos. Onderweg komen zij allerlei spannende zeedieren, schepen en spullen tegen waarmee zij gaan dansen. Tijdens de lessen komen de leerlingen in aanraking met verschillende danselementen als lichaamsbewustzijn, muzikaliteit en ruimtegebruik.

De eerste les wordt gegeven door een dansdocent van Scapino. In de drie weken daarna ga je zelf aan de slag met de handige leskist. Deze bestaat uit: (les)materialen, een lesbrief en een cd. De kist wordt op school bezorgd en opgehaald.