IMG_5927.jpeg

Interactieve voorstelling 'Op-onder-over' SO

Verkeer, beweging, burgerschap
Speciaal Onderwijs
Voorstelling incl. workshop op school - speellokaal
Voorstelling incl. workshop 04-11-2024 t/m 27-06-2025
60 minuten Voorstelling incl. workshop
De leerlingen maken kennis met dans. De leerlingen leren kijken naar dans. De leerlingen ervaren hoe het is om hun eigen lichaam expressief in te zetten.

Let op! Voor deze activiteit mot een speellokaal beschikbaar zijn.

Niveau regulier onderwijs: groep 3-4

Het verkeer is een belangrijk stukje van de samenleving. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het de samenleving in het klein is. Je hebt rechten en plichten en er gelden regels en afspraken. Je houdt rekening met de ander, zonder jezelf weg te cijferen.

Op-onder-over is een duet gemaakt door dansers Rowy Tebeest en Karlijn Hu Chuan Roest waarin het verkeer de basis vormt voor het heen en weer, op en neer, onder en over elkaar bewegen. Rijden we samen, langs elkaar heen of botsen we?

De twee dansers onderzoeken nieuwe vormen, bewegingen en betekenissen van heen en weer, op en neer, onder en over, met, tegen en langs elkaar bewegen en gebruiken daarbij speelgoedautootjes als grootste inspiratiebron.

Een stuk waarin de verbeelding van de kinderen aan het werk wordt gezet en nieuwe, maar ook bestaande, verbindingen worden bekeken en belicht. De kinderen kijken naar dans, maar zullen vervolgens ook zelf actief aan de slag gaan met de dansers.