This is Me_Film Still 1.jpg

IFFR filmprogramma 'Beeldbreken' - VSO

Meerdere korte films worden bekeken en besproken met de leerlingen over het thema 'Beeldbreken': het breken met verwachtingen. Ter verdieping krijgen de leerlingen na de voorstelling een workshop in de klas.
Speciaal Onderwijs
Voorstelling op locatie
Voorstelling 02-09-2024 t/m 09-06-2025
70 minuten Voorstelling

Wat ga je zien?
Het filmprogramma ‘Beeldbreken’ bestaat uit 3 korte films uit Canada, Italië en Nederland. In de films wordt gespeeld met verwachtingen. Welk beeld hebben de personages van zichzelf? Wat vinden ze van de ander? En hoe kijken wij daar naar? Wat is waar en wat niet? Maar ook: wat verwachten we eigenlijk van een korte film? Via een combinatie van herkenbare verhalen en absurde beelden worden de leerlingen uitgedaagd om alles eens van een andere kant te bekijken. Dit programma bestaat uit een voorbereidende les in de klas. Daarna zullen de leerlingen een aantal korte films bekijken in de filmzaal met een moderator die de films zal bespreken. Ten slotte is er een verwerkingsles voor in de klas. De lessen vind je onderaan deze pagina.

Wanneer kan je dit zien?
Dit programma is jaarrond te zien en staat los van het festival. Iedere maandag t/m donderdag tot de nieuwe festivaleditie 2025 kan je een voorstelling inplannen in LantarenVenster. De workshops worden gehouden in de klas.

Over de workshop

Ter verdieping op het programma krijgen de leerlingen een workshop in de klas. Naar aanleiding van 1 van de korte films uit het programma, worden ze uitgedaagd om zelf na te denken als filmmaker. Deze workshop duurt ongeveer 75 min.