7BE99227-22CE-4269-ACFF-2796E2FBFE79.jpeg

HIJS POETRY: Van Buiten Naar Binnen

Spoken Word/ Poëzie Workshop
Voortgezet Onderwijs ISK Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo BBL/KBL Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo TL/Mavo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Havo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vwo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs MBO Leerjaar 1, 2, 3, 4
Workshop op locatie De Loods
Workshop 16-09-2024 t/m 01-07-2025
120 minuten Workshop

Ontdek in de wereld van Spoken Word hoe persoonlijke ervaringen, sociale kwesties, emoties en observaties tot leven komen. In "Van Buiten naar Binnen" leren jongeren hun innerlijke wereld en de wereld om hen heen te verwerken in een Spoken Word tekst. Deelnemers laten zich inspireren door de verschillende murals in Feijenoord of persoonlijke gevoelens. De deelnemers kiezen op basis van hun geschreven tekst welke mural het beste past en leggen dit zelf vast op video.

Waar rappen of zingen je favoriete artiesten over, hoe beïnvloedt de taal die je spreekt je expressie? En hoe kan je omgeving - en de kunst uit de omgeving - je beïnvloeden?

Tijdens deze introductie in de Spoken Word verkennen we het belang en de kracht van taal en expressie. Aan de hand van favoriete muziekstukken onderzoeken leerlingen verschillende manieren van verhalen vertellen. Hoe worden verhalen thuis, op school of met vrienden gedeeld? Hoe praat je over je emoties of je eigen mening?

Door middel van diverse schrijfoefeningen zetten we de eerste stappen richting een eigen Spoken Word stuk en het performen van de stukken.