Gewoon Anders - kopie.jpg

Gewoon Anders

Een talig meespeelverhaal over anders zijn
Voorstelling incl. workshop op school - speellokaal
Voorstelling incl. workshop 04-11-2024 t/m 14-07-2025
45 minuten Voorstelling incl. workshop
- Leerlingen leren aandachtig luisteren - Leerlingen leren over diversiteit - Leerlingen leren over wendingen die verhalen kunnen nemen - Leerlingen ontwikkelen hun passieve woordenschat

Wat als iedereen vooruit loopt, maar jij kan alleen achteruit? Wat als iedereen praat, maar jij altijd zingt? Wat als iedereen een gat in de lucht springt, maar jij plat op de grond ligt? Wat als iedereen klapt, maar jij stampt? Wat als iedereen denkt dat ze normaal zijn en jij raar? Wat als jij denkt dat iedereen raar is en jij normaal?

Anders. Soms voel je je anders dan anderen. Of er zijn mensen die jou anders vinden. Soms is het moeilijk om mee te kunnen doen. In dit verhaal wordt het 'anders' zijn overwonnen en worden de verschillen gevierd. Een meespeelverhaal over diversiteit en inclusiviteit. De kinderen en hun leerkracht mogen tijdens dit bizar bijzondere avontuur meespelen, meedenken, meeleven en meevieren.

De vertellers nemen de kinderen niet alleen mee op avontuur, maar dompelen ze ook onder in een taalbad. Door middel van herhalingen en het gebruik van synoniemen wordt de passieve taalkennis vergroot. Wanneer kinderen met een rijmpje of herhaling meedoen wordt de actieve taalkennis geoefend. Door vragen tijdens of na het verhaal  worden kinderen gestimuleerd zelf hun gedachten onder woorden te brengen. De vertellers zijn Nico van Lent en Christina Schutte. Zij geven ieder weer een andere wending aan het verhaal.

Deze activiteit vindt plaats in het speellokaal