filmsounds.jpeg

Filmsounds

Geluid en muziek maken bij een korte animatiefilm
Primair Onderwijs Groep 3-4, 3-4-5 (Montessori-Jenaplan)
Workshop op school - klaslokaal
Workshop 13-01-2025 t/m 27-06-2025
55 minuten Workshop
Creatief denken stimuleren Samenwerken Leren of het effect van geluid bij beeld Spelenderwijs een soundtrack maken voor een korte animatiefilm

Filmsounds

Geluid en muziek maken bij een korte animatiefilm

De film gaat over de aarde die door een boze zon zo wordt opgewarmd, dat geen bloem het meer uithoudt. Het ziet er somber uit, tot een stoere regenwolk de strijd aangaat. Hoe verzin je muziek voor deze film? Hoe kraakt en knispert een verdroogd bos? Zing samen Het Bloem Lied!

Tijdens deze workshop wordt het klaslokaal omgetoverd tot een opnameruimte! Leerlingen gaan aan de slag met het maken van een soundtrack bij een korte animatiefilm. Ze bedenken samen spannende geluiden, maken gebruik van diverse kleine instrumenten, hun stem en diverse andere geluidmakers. Na een korte uitleg maken de leerlingen zelf muziek en bijpassende klanken. Aan het einde van de les bekijken we samen de film en luisteren naar de zelf opgenomen soundtrack. Ook het Bloem Lied dat van tevoren in de klas wordt ingestudeerd, wordt in deze soundtrack verwerkt.

Deze activiteit vindt plaats in het klaslokaal met Digibord.