20de810d-de71-4406-a7a4-0c94cdaf029b.jpg

De Wonderfotograaf SO

Workshop over de magie van fotografie
Speciaal Onderwijs
Workshop op school - speellokaal
Workshop 05-11-2024 t/m 10-07-2025
50 minuten Workshop
- leren kijken naar afbeeldingen - leren te experimenteren met beeld - leren op verschillende manieren een foto maken

Niveau regulier onderwijs: groep 1 en 2

De wonderfotograaf komt op bezoek en neemt leerlingen mee naar een andere wereld: de wonderlijke wereld van de fotografie. Goochelen met licht en kleur. De wonderfotograaf doet de merkwaardigste dingen en laat alle trucs zien.

De workshop start met het kijken naar vreemde foto’s die de fotograaf heeft meegenomen. Vervolgens gaan leerlingen in kleine groepjes zelf aan de slag met verschillende fototechnieken. Leerlingen leren tijdens deze workshop om goed te kijken naar afbeeldingen en te experimenteren met beeld.

Deze workshop is goed aan te passen aan het niveau van de leerlingen. De kleine opdrachten zijn zeer toegankelijk en het effect van het experiment is meteen zichtbaar waardoor de leerlingen snel een succeservaring hebben.

Deze activiteit vindt plaats in het speellokaal