Liggend - HR - DE 8+ foto Henk Claassen.jpg

DE- voorstelling die moet overleven met het allerlaatste dat nog over is

De is een groot opgezet epos waarin de lijn tussen ‘alles’ en ‘niks’ verrassend klein blijkt te zijn
Primair Onderwijs Groep 7-8
Voorstelling op locatie Theater Rotterdam
Voorstelling 22-11-2024 t/m 22-11-2024
75 minuten Voorstelling
55. De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren. 56. De leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed.

Wat doe je met bijna niks als je altijd heel erg veel gewend bent? In deze nieuwe familievoorstelling van Jetse Batelaan zie je mensen, die eigenlijk nooit iets hebben moeten missen, langzaam alles kwijtraken. Alsof iets of iemand ze een les wil leren.

Want waarom gaat anders de autostoelverwarming ineens kapot? En sinds wanneer is dat ene fijne merk douchegel niet meer verkrijgbaar? Het is toch gek dat ook het zwembad ineens droog staat? En waarom zakt vervolgens de brug in elkaar? Ruikt iemand ook die brandlucht? Hallo?!....Hallo?!! Is er ergens nog iemand met een telefoon met bereik?!!!

Na Het eind van het begin van het einde (2020) en Een leuk avondje uit (2022) is dit de derde productie die het paleis, Theater Artemis en Het Zuidelijk Toneel samen maken. Nu dus een voorstelling over heel erg weinig. Zo weinig dat zelfs de woorden voor een titel al bijna op waren. Gelukkig was er nog eentje over: ‘De’. Hopelijk is dat net genoeg.