Codesafari-liggend2.png

Code Safari: licht

Onderzoekend leren met kunst en technologie
Primair Onderwijs Groep 1-2
Workshop op school - speellokaal
Workshop 13-01-2025 t/m 07-02-2025
60 minuten Workshop
Spelenderwijs technieken onderzoeken; Met behulp van techniek een nieuw beeldend werk maken; Leren probleemoplossend denken Leren reflecteren op eigen werk.

Ga op ontdekkingstocht in de wereld van kunst en technologie met het kunstwerk YUPPY. Hoewel YUPPY aanvankelijk piepklein lijkt, onthult het iets bijzonders: het groeit door middel van licht! Volg de stappen van de kunstenaar van YUPPY en verken het begrip van licht, terwijl je je eigen lichtkunstwerk creƫert.

Tijdens de workshop gaan leerlingen experimenteren met licht, projectie en schaduw, precies zoals de maker die YUPPY heeft gemaakt. Door te maken en te verwonderen is de workshop een fantastische beleving voor de jongste makers en een eerste introductie in werken op het snijvlak van kunst en technologie.