Wereldmuseum_educatie_kinderen-224web.jpg

Chinese Knipkunst of Kalligrafie

Ontdek het vakmanschap van makers uit China!
Voortgezet Onderwijs Praktijkonderwijs Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs ISK Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo BBL/KBL Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo TL/Mavo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Havo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vwo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs MBO Leerjaar 1, 2, 3, 4
Rondleiding incl. workshop op locatie Wereldmuseum Rotterdam
Rondleiding incl. workshop 05-11-2024 t/m 27-06-2025
90 minuten Rondleiding incl. workshop
Leerlingen ontwikkelen een onderzoekende houding. Leerlingen leren beschouwend kijken op eigen niveau Leerlingen krijgen bewondering voor wat ze zien Leerlingen halen inspiratie uit de culturele mix

Het Wereldmuseum Rotterdam is een schatkamer van de menselijke creativiteit. Als je er goed naar kijkt krijg je zin om zelf iets te maken. Dat kan in het Atelier! Nadat je op zaal in de nieuwste tentoonstelling ‘Made in China’ inspiratie hebt opgedaan, krijg je materiaal in handen dat je nooit eerder hebt gebruikt en leer je Chinese knipkunst of Chinese Kalligrafie. Nieuwe kennis kun je direct toepassen in een eigen ontwerp.