bouwjeschiptoekomst.jpg

Bouw je schip van de toekomst!

Interactieve rondleiding en timmerworkshop
Rondleiding incl. workshop op locatie Maritiem Museum Rotterdam
Rondleiding incl. workshop 04-11-2024 t/m 13-12-2024
150 minuten Rondleiding incl. workshop
Leerlingen doen ervaring op met timmeren, werken met hout en het hanteren van gereedschap Leerlingen ontwikkelen ruimtelijk inzicht en/door het maken van constructies Leerlingen leren ideeën uit te werken in een eigen ontwerp/schip Leerlingen ontwikkelen vaardigheden in het werken met diverse soorten materiaal.

Rotterdam is een havenstad. Schepen komen en gaan. In alle vormen en maten. Dit programma start met een bezoek in het museum. Leerlingen doen hier inspiratie op en maken kennis met allerlei verschillende soorten schepen. Schepen van vroeger, van nu en van de toekomst. Groot, klein, met zeil, op stoom, met motor en op zonnepanelen.

Na dit inspiratiebezoek start de workshop van beeldend kunstenaar Marianne Fontein aan boord van een echt schip. Hier ontwerpen leerlingen hun eigen schip van de toekomst. Ze kunnen al hun creativiteit kwijt in deze timmerworkshop en gaan aan de slag met hout, spijkers, hamers, touw en allerlei andere materialen. Natuurlijk mogen de schepen mee terug naar school.