DeDansers_Binnenbeest_fotoMoonSaris2017_WERKBEELD3158 (1).jpg

Binnenbeest

Bij de meeste grote mensen wordt hun binnenbeest weggestopt, tam gemaakt en opgesloten. Dat is toch zielig? Red het Binnenbeest!
Primair Onderwijs Groep 5-6
Voorstelling op locatie Maaspodium
Voorstelling 20-02-2025 t/m 21-02-2025
60 minuten Voorstelling
Leerlingen een podiumkunstervaring bieden Leerlingen zichzelf laten verhouden tot het thema van de voorstelling Leerlingen zichzelf laten verhouden tot het thema van de voorstelling

Soms verander ik in een zorgeloze pony dat door de wei huppelt, even helemaal niet meer mezelf. Andere keren word ik een ondeugende aap en hang ik in de gordijnen. Heel af en toe zie ik dat ook bij andere mensen om me heen. Herken je dat? Een brommende beer, een deftige pinguïn of juist een vrolijk speels hondje? Maar bij de meeste grote mensen wordt hun binnenbeest weggestopt, tam gemaakt en opgesloten. Dat is toch zielig? Red het Binnenbeest!

In Binnenbeest zijn vijf grote mensen op wetenschappelijke wijze druk in de weer, maar het lukt ze steeds minder goed om hun instincten te onderdrukken. Machinale bewegingen veranderen in dierlijke sprongen en acrobatische dans, plechtige muziek barst los in swingende flamenco en de glazen vliegen door de lucht. De spelers breken met de regels en keren alle hokjes op z’n kop. Want dat wat van binnen zit, kan niet anders dan naar buiten barsten.

Geen lesmateriaal beschikbaar