anne-12-jaar-wordt-een-groot-succes-pr-foto-patrick-hesdahl (4) (1).jpeg

Anne 12 jaar, wordt een groot succes

Als kind probeer je je best te doen om te zijn zoals iedereen om je heen wil dat je bent. En dan, op een dag, klopt je buitenkant niet meer met je binnenkant.
Voorstelling op locatie Theater in de Lugt
Voorstelling 08-04-2025 t/m 08-04-2025
55 minuten Voorstelling
55: De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren 56: De leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed 34: De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen

Anne wil een doorslaand succes worden. Maar hoe kan je knapper, ouder, stoerder en slimmer overkomen dan je bent? Hoe kan je erbij horen? Indruk maken? Welke houding moet je aannemen? En is dat dan liegen? Of moet je juist jezelf zijn? En wat is jezelf zijn eigenlijk?

Anne neemt je mee in deze vermakelijke voorstelling vol spelplezier, leugens en fantasie in een experiment naar alle diversiteit die ze in zich heeft. Ze zet alle mogelijke Annes op een rij, in de hoop dat ze de Anne vindt die het publiek fantastisch vindt.

Als kind probeer je je best te doen om te zijn zoals de volwassenen om je heen willen dat je bent. Je draagt de kleren die je moeder voor je koopt omdat ze die je leuk vindt staan. Als je vader zegt dat je een retegoeie voetballer bent, dan probeer je dat te zijn

En wanneer je innerlijke stem zegt dat je te kinderachtig, te saai, te slim, te kattig, te jongens- of te meisjesachtig bent, dan ga je jezelf veranderen. Je gaat je een houding geven. Pleasen. En dan, op een dag, zou het zomaar kunnen zijn dat je buitenkant niet meer klopt met je binnenkant.