40-rovers-griot.jpg

40 ROVERS

Ontmoet Morgiana, de dappere heldin in Ali Baba en de 40 rovers. Met haar slimheid en vastberadenheid verslaat ze de rovers en redt ze de schatten.
Voorstelling op school - speellokaal
Voorstelling 04-11-2024 t/m 30-11-2024
50 minuten Voorstelling
Deze voorstelling sluit aan bij de kerndoelen 55,56 & 34 van tule.slo.nl. Deze voorstelling is met name een receptieve theaterervaring. Na deze cultuurbeleving wordt het reflecterend vermogen aangesproken wanneer je aan de slag te gaat met de lesbrief en aansluitende opdrachten.

Let op! voor deze activiteit moet een speellokaal beschikbaar zijn.

Ontmoet Morgiana, de slimme en moedige heldin in het tijdloze verhaal van “Ali Baba en de 40 rovers”.

Wanneer Ali Baba per ongeluk de schuilplaats van de beruchte rovers ontdekt, roept hij Morgiana’s hulp in. Met haar scherpzinnigheid en vastberadenheid bedenkt ze briljante plannen om de rovers te slim af te zijn. Ze gebruikt haar vaardigheden om hen één voor één te ontmaskeren. Morgiana’s moedige daden en onverslaanbare geest brengen gerechtigheid en veiligheid terug naar de gemeenschap. Haar slimme zetten en levendige persoonlijkheid maken haar een inspiratie voor jong en oud. Het verhaal van Morgiana is een tijdloze herinnering aan de kracht van moed en intelligentie, waarbij ze bewijst dat helden niet altijd degenen zijn die het meest op de voorgrond staan.