web-music.jpeg

Web Music

Creëer je eigen Sounds bij een videoclip
Voortgezet Onderwijs Praktijkonderwijs Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs ISK Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo BBL/KBL Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo TL/Mavo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Havo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vwo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs MBO Leerjaar 1, 2, 3, 4
Workshop op locatie LantarenVenster
Workshop 04-12-2023 t/m 05-06-2024
120 minuten Workshop
Creatief denken stimuleren Communiceren Reflecteren Leren over het effect van geluid bij film

Web Music

Tijdens deze workshop gaan leerlingen eigen sounds creëeren bij een videoclip. Wij starten in de filmzaal met het bekijken van de clip waar de klas mee aan de slag gaat. Met Web Music kun je online je eigen soundtrack ontwerpen en in een paar stappen ontdekken hoe dit in zijn werk gaat. Hoe combineer je klanken tot een geheel?

Na de korte introductie gaan we in kleine groepjes met de nieuwste mediatechnieken en de Watch that Sound (muziek)studio units aan de slag. Zo kan iedere leerling als sounddesigner met zijn eigen soundtrack voor de muziekvideo aan het werk.

Het resultaat is je eigen soundtrack bij een videoclip!

In overleg zijn deze workshops ook op een ander moment aan te vragen, bijvoorbeeld tijdens een projectweek van de school.