afbeelding-watch-that-sound-7-8.jpeg

Watch that Sound

Maak je eigen Soundtrack!
Primair Onderwijs Groep 6-7-8 (Montessori-Jenaplan), 7-8
Workshop op locatie LantarenVenster
Workshop 24-10-2023 t/m 28-03-2024
120 minuten Workshop
Creatief denken stimuleren Communiceren Reflecteren Leren over het effect van geluid bij film

Watch that Sound

Maak je eigen Soundtrack bij filmfragmenten!

Door middel van het maken van soundtracks onder korte filmfragmenten leren de leerlingen wat het effect is van muziek en geluid bij film.

Samen bekijken we een film zonder geluid, waarna de leerlingen gezamenlijk onder leiding van een muzikant / producer diverse klanken en muziek gaan verzinnen en opnemen. Hierbij gebruiken ze instrumentarium dat ook in filmstudio's wordt gebruikt, zoals een windmachine en diverse (muziek)instrumenten. Na een korte instructie gaan de leerlingen in groepjes aan de slag met de Watch that Sound studio units en speciaal ontworpen muzieksoftware. Zo kan iedere leerling als sounddesigner / filmcomponist met zijn eigen soundtrack aan het werk.

Dit programma stimuleert leerlingen om tot creatieve oplossingen te komen. Na afloop worden de soundtracks van de verschillende groepjes verzameld, samengevoegd tot een geheel en op de Watch that Sound website geplaatst. Ga naar: www.watchthatsound.nl en vul bij "Zoek met code" je code in. Deze ontvang je na afloop van de workshop.