vitrines.jpg

Workshop op locatie Museum Rotterdam '40-'45 NU
Workshop 23-10-2023 t/m 29-03-2024
90 minuten Workshop
- gebruik maken van nieuwe technologie - actief en gezamenlijk onderzoeken - inleven in de verhalen én mensen uit WOII - doelgericht een verhaal overbrengen en begrijpen

Het bombardement op Rotterdam is ruim driekwart eeuw geleden, maar dreunt nog steeds na in onze stad. De experience in Museum Rotterdam zet je midden in het Rotterdam van mei 1940 met persoonlijke verhalen, indringende beelden en overdonderend geluid.

De voorwerpen in het museum vertellen allemaal hun eigen verhaal over de oorlog. De leerlingen gaan in groepjes op onderzoek uit in de tentoonstelling. Ze krijgen de opdracht om samen een vlog te maken en te presenteren over een verhaal van toen. Om het verhaal te vertellen gebruiken de leerlingen een iPad om films en foto’s te maken die automatisch in onze grote touchscreen-tafel verschijnen. In een eenvoudige app verwerken ze vervolgens de beelden en informatie over de voorwerpen tot een vlog over toen.

De leerkracht krijgt de gemaakte filmpjes toegestuurd.