nl-rtsa_4121_26127-2-6-01.jpg

Op zoek naar de Rotterdammer

Kennismakking met het archief
Rondleiding incl. workshop op locatie Stadsarchief
Rondleiding incl. workshop 23-10-2023 t/m 23-05-2024
75 minuten Rondleiding incl. workshop
- Reflecteren vanuit heden op het verleden. - De leerling leert hoe geschiedenis over bepaalde gebeurtenissen (bijvoorbeeld de coronatijd) wordt bewaard.

Op zoek naar de Rotterdammer

In deze les neem je een kijkje in de opslagmagazijnen van het archief. Oude en nieuwe kookboeken worden afgestoft. Welke recepten staan hier in? Wie zijn de mensen die deze recepten naar Rotterdam hebben gebracht?

Ook ga je aan de slag met je familiewapen. Een afbeelding die iets verteld over wie jij bent en waar je familie voor staat. De leerlingen doen onderzoek naar hun naam en familie. Wat maakt ons Rotterdammers? Een les over Rotterdammers voor Rotterdammers.