oneindigkort-2.jpg

Oneindig Kort SO

Een intieme vertelvoorstelling over tijd
Speciaal Onderwijs
Voorstelling op school - klaslokaal
Voorstelling 23-10-2023 t/m 11-07-2024
50 minuten Voorstelling

Niveau regulier onderwijs groep 1-2

Deze vertelvoorstelling gaat over een haastige ochtend waarin van alles moet gebeuren voordat iedereen de deur uit kan. Broer moet zich aankleden, zus moet ontbijten, mama zoekt spullen voor haar werk, papa moet de kamer opruimen en waar is zijn jas gebleven? Stress! Dan zet het kleine zusje plotseling de tijd stil..

Dit verhaal wordt op een speelse manier verteld met behulp van een kamishibai, een Japans vertelkastje waar de verteller prenten in laat zien.

Allemaal kennen we het wel: HAAAAAAST in de ochtend of juist heeeeeel lang wachten voor je uit bed mag. De tijd beslist, hoeveel minuten, hoeveel uur nog?

Wat duurt het lang! Wat was het kort!

Maar wat doe je als de tijd stil staat? Een Time Out voor de wereld… of is dat misschien oneindig kort?

In het speciaal onderwijs wordt er meer tijd genomen voor het vertellen van het verhaal en het begrijpelijk maken van woorden, bijvoorbeeld door deze met handgebaren te combineren.

Afhankelijk van de groep zullen we na afloop van de voorstellijng met elkaar over het begrip ‘tijd’ spreken en/of een tekening maken over ‘tijd’.

De workshop is ontwikkeld door Djuna Couvee (filosoof, kunstenaar en juf) en Liesbeth Mende (schrijver en juf), in opdracht van SKVR.

Deze activiteit vindt plaats in het klaslokaal.