niksgekkerdannormaal-2.jpg

Niks gekker dan normaal (VERVALLEN)

Filosofische schrijfworkshop over of normaal wel bestaat
Primair Onderwijs Groep 3-4-5 (Montessori-Jenaplan), 5-6
Workshop op school - klaslokaal
Workshop 23-10-2023 t/m 28-06-2024
90 minuten Workshop
-De leerlingen schrijven een verhaal met een begin, midden en eind -De leerlingen leren om te gaan met eigenschappen, gevoelens, wensen en opvattingen van anderen -De leerlingen leren wat een perspectief is en het verschil tussen hun eigen perspectief en dat van een ander -De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren

In deze workshop delen leerlingen hun eigen idee over wat normaal is en leren ze er via filosofische gesprekken op reflecteren.

Hoe denken hun klasgenoten erover? Bestaat normaal eigenlijk wel?

Door middel van filosofie en spelopdrachten oefenen leerlingen met dingen bekijken vanuit een ander perspectief, het inleven in een ander en het verbreden van de eigen blik.

Als iedereen bijzonder is, is er dan wel iemand normaal? Dan is er eigenlijk niks gekker dan normaal. Als niks gekker is dan normaal… hoe normaal zijn we dan allemaal eigenlijk?

Is mijn normale verhaal gek voor jou?

Of jouw gekke verhaal normaal voor mij?

We schrijven, spelen en filosoferen over of normaal zijn gek is of gek zijn juist normaal is?

Deze activiteit vindt plaats in het klaslokaal.

Niks gekker dan normaal is ontwikkeld met Queer Gym Foundation. Queer Gym Foundation zet zich in om vanuit plezier, fluïditeit, kracht en beweging veiligere plekken te creëren voor alle mensen die buiten de norm vallen.