campagnebeeld-ruimer_fris-nog-ff_freek-nieuwdorp-tyrone-menig-en-arnold-put_foto-hilde-harshagen.jpg

Milky Way

Over grote vragen en eenzame chocoladerepen
Primair Onderwijs Groep 3-4-5 (Montessori-Jenaplan)
Voorstelling op locatie Maaspodium
Voorstelling 20-03-2024 t/m 22-03-2024
50 minuten Voorstelling
- Leerlingen een podiumkunstervaring bieden. - Leerlingen zichzelf laten verhouden tot het thema van de voorstelling. - Leerlingen met een open blik naar de wereld laten kijken en naar zichzelf.

Zittend op een muurtje bij je school. Alleen. Iedereen weg. Met een knikker in je hand en muziek op je oortjes. De straatlantaarn springt aan. Je staart de lucht in. Bijna val je van de muur. Je voelt je opeens klein en alleen in een groot universum. Zitten op een muurtje met vragen.
Wanneer word ik eigenlijk opgehaald? Waarom voelt de aarde zo groot, maar is het maar een stipje in de Melkweg? Waarom moeten mijn sneakers op de groei gekocht en wanneer ben ik uitgegroeid of ben ik dat nooit?

En op dat moment rolt er iemand het schoolplein op, als een knikker of meteoriet. En vanaf dan ben je niet meer alleen met je vragen…

Milky Way is een fantasierijke, fysieke theatervoorstelling die gaat over je soms eenzaam voelen, maar daar samen in zijn. Een voorstelling die gaat over het hangen tussen kind en volwassen zijn en het in beweging zetten van je vragen. En vooral over het vertrouwen hebben dat er iemand zal komen die er voor je zal zijn wanneer je van een muurtje dreigt te vallen.