half-op-weg-07-nbries.jpg

Maas - Man -Maan

Theater in de natuur. Artemis en de jager. Beeldtaal en taalspel.
Primair Onderwijs Groep 5-6
Voorstelling incl. workshop op locatie - Theater start bij de brug Zuiddiepje. Op hoek Hoendiep - Piet Smitkade
Voorstelling incl. workshop 18-05-2025 t/m 30-06-2024
120 minuten Voorstelling incl. workshop
pionieren in natuur spelen met taal ontdekken van beeld op onderzoek uitgaan

brienenoordeiland

Gezien worden, jagen en sporen achterlaten tegen een achtergrond van een oeroude mythe.

Maas-Man-Maan is een spel van Maan en Jager. Zoals altijd zijn de ook kinderen onderdeel van het theater; zij zijn de honden van Jager. Maan is een grote fan van Artemis en leeft op het eiland. Artemis beschermt maan en de dieren en is de godin van de jacht.

Maan laat de kinderen het eiland zien via haar ogen  Hoe voelt het om je bekeken te voelen?  Veranderen de kinderen net zoals Jager in een hert als zij Artemis hebben zien baden?

Leerlingen worden in deze  wonderlijke wereld meegenomen naar verschillende plekken op het eiland.

Woordslierten veranderen van betekenis door om te draaien en te verlengen. De kinderen worden ook meegenomen in de verandering van taal van Jager, nadat hij Artemis heeft zien baden en verliefd is geworden.

Met het thema kijken sluiten we aan op de verwondering en de fantasie van de kinderen. De zintuigen zetten we aan door sporen te gaan zoeken en maken.

kunst - ogen in natuur