tent_2020_educatie_kijken-met-je-neus_bso-t-landje_fotografie-aad-hoogendoorn_lr-92.jpg

Kijken met je neus, voelen met je oren

Kunstexpeditie voor jonge onderzoekers
Tentoonstelling op locatie TENT
Tentoonstelling 22-10-2023 t/m 30-06-2024
75 uten minuten Tentoonstelling
- Op een speelse manier kennismaken met hedendaagse kunst. Leren dat je voor een goede kunstervaring, vaak meerdere zintuigen moet gebruiken. - Filosoferen over diverse thema's die aan de orde komen in de tentoonstelling. - Leren dat je voor een goede kunstervaring, vaak meerdere zintuigen moet gebruiken.

Leerlingen gaan als jonge onderzoekers op kunstexpeditie in TENT. Het avontuur start met het voorlezen van een verhaal dat speciaal voor deze workshop is geschreven door Jeroen Aalbers (je kent hem wel, van de Borre boekjes). Vervolgens ontrafelen de leerlingen samen met een ervaren art-mediator de betekenissen en verhalen die schuil gaan achter de kunstwerken. Eigen associaties, verhalen, meningen en vooral waarnemingen met verschillende zintuigen spelen hierbij een grote rol.