eyix-i2c.jpeg

Interrupt & surprise

Street art
Voortgezet Onderwijs Praktijkonderwijs Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs ISK Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo BBL/KBL Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo TL/Mavo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Havo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vwo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs MBO Leerjaar 1, 2, 3, 4
Rondleiding incl. workshop op locatie De Loods
Rondleiding incl. workshop 17-09-2023 t/m 24-05-2024
120 minuten Rondleiding incl. workshop
- Op een andere manier kijken naar de buitenruimte - Kritisch leren kijken naar streetart - Een eigen mening leren vormen over streetart. - Het omzetten van een idee naar een visueel eindproduct.

Street art in Feijenoord. In september 2023 krijgt de wijk door het festival All Caps er nog meer art bij. De route leidt langs grote murals van verschillende inter- en nationale makers en neemt de leerlingen mee langs de diversiteit aan vormen en uitingen. Wat vinden zij ervan? Welke boodschappen zien zij? En wat doen deze werken met de buitenruimte?

Met deze inspiratie gaan de leerlingen zelf aan de slag om een klein werk te maken. Hoe kan een klein werkje de omgeving een ander uiterlijk geven?  Kies je voor iets dat verrast, verbaast of de kijker een vraag stelt? De leerlingen maken kennis met street art technieken en werken met verschillende materialen.

Van 4 september t/m 10 september strijkt het festival All Caps neer in Feijenoord. Speciaal voor het Cultuurtraject zijn er op woensdag, donderdag en vrijdag work-in-progress tours met ontmoetingen met kunstenaars. De tijden 11 - 12.30 uur en van 13 - 14.30 uur