ct-ontwerp-belicht-aadh-66.jpg

Het ontwerp belicht

Depotgebouw, ontwerp, perspectieven, onderzoeken
Voortgezet Onderwijs Vmbo BBL/KBL Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo TL/Mavo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Havo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vwo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs MBO Leerjaar 1, 2, 3, 4
Rondleiding incl. workshop op locatie Depot Boijmans Van Beuningen
Rondleiding incl. workshop 23-10-2023 t/m 28-06-2024
90 uten minuten Rondleiding incl. workshop
- De leerlingen maken kennis met het fenomeen ‘depot’. - De leerlingen leren omgaan met verschillende perspectieven die naast elkaar kunnen bestaan. - De leerlingen leren ideeën, gevoelens en ervaringen te verwoorden. - De leerlingen kijken, onderzoeken en experimenteren met lijnvoering en arcering om van idee tot een eigen kunstwerk te komen.

Met het spiegelende 40 meter hoge publieke depotgebouw van de Rotterdamse architect Winy Maas van MVRDV heeft de stad er een nieuwe icoon bij. Hoe is dit ontwerp tot stand gekomen? Hoe zijn de verschillende functies, wensen en eisen in het ontwerp uitgedacht? De binnenkant met de zwevende vitrines is net zo spectaculair. De leerlingen bezoeken tijdens dit programma het depotgebouw tot aan het panoramisch dakterras en ontdekken de bijzondere kenmerken van en perspectieven op dit gebouw. Door te tekenen op transparant plexiglas leren de leerlingen kijken naar lijnvoering en maken ze een eigen abstracte indruk van het depotgebouw.

Geen lesmateriaal beschikbaar