foto-game-on.jpg

interactieve voorstelling 'Game On'

spel, beweging, digitaal<>realiteit
Voorstelling incl. workshop op school - speellokaal
Voorstelling incl. workshop 29-10-2023 t/m 28-06-2024
60 minuten Voorstelling incl. workshop
De leerlingen maken kennis met dans. De leerlingen leren kijken naar dans De leerlingen ervaren hoe het is om hun eigen lichaam expressief en muzikaal in te zetten.

Among Us, Just Dance, Minecraft, Animal Crossing, Fortnite….een greep uit de meest populaire games voor kinderen. Veel kinderen communiceren, leren en spelen steeds meer op een digitale manier. In deze voorstelling duiken we samen met de dansers in een echt game-avontuur. Twee dansers proberen een computerspel te winnen, maar het lukt ze niet alleen. Levels vol hindernissen en uitdagingen moeten ze zien te overwinnen. Hoe kun je samenwerken om je doel te bereiken? En wat zeggen je keuzes over jou? Wat betekent dit voor hun vriendschap in de échte wereld? Deze dansvoorstelling met aansluitende dansworkshop is ontwikkeld door dansers Ashley Veldhuyzen en Rachel de Wolff en sluit aan bij de (digitale) belevingswereld van de kinderen en is bedoeld voor iedereen die van spelletjes houdt. Na afloop kan er ook nog gedanst worden in de klas met de dansopdrachten uit de lesbrief!