lowres_cjd_framed_2023_31_andreas_terlaak.jpg

FRAMED Conny Janssen Danst

Dansen voor film, filmen voor dans
Voortgezet Onderwijs Praktijkonderwijs Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs ISK Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo BBL/KBL Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo TL/Mavo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Havo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vwo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs MBO Leerjaar 1, 2, 3, 4
Voorstelling incl. workshop op locatie Huis Conny Janssen Danst
Voorstelling incl. workshop 16-01-2024 t/m 18-01-2024
150 uten minuten Voorstelling incl. workshop
Kijken naar moderne dans Zelf dansen en dans creëren Inspiratie halen uit een stedelijke omgeving Videobeelden maken en VJ-skills opdoen

In seizoen '22/'23 toerde dansgezelschap Conny Janssen Danst met FRAMED langs de theaters. Met als decor een gigantisch LED-scherm vol bewegende beelden is FRAMED een dansvoorstelling en film tegelijk. Wat is de meerwaarde van deze filmbeelden? Hoe anders ervaar je moderne dans als deze wordt uitgevoerd in een decor van stadsbeelden, kabbelend water en lichteffecten?

Dat gaan leerlingen onderzoeken tijdens een bezoek aan Huis Conny Janssen Danst, met 2 prachtige studio's gelegen op Katendrecht, met het filmgenieke Maas & Kop van Zuid ter inspiratie. Na een ontmoeting met de dansers en een live fragment dans, gaan leerlingen zelf aan de slag. In een dansworkshop van SKVR én een filmopdracht van Digital Playground worden zij uitgedaagd dans te maken bij hun eigen filmbeelden en andersom.