flb_20220610_o8a9780.jpg

Fontein van de Eeuwige Jeugd

Rondleiding incl. workshop op locatie A Tale of a Tub
Voortgezet Onderwijs Praktijkonderwijs Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs ISK Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo BBL/KBL Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo TL/Mavo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Havo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vwo Leerjaar 1, 2, 3, 4
Rondleiding incl. workshop op locatie A Tale of a Tub
Rondleiding incl. workshop 25-03-2024 t/m 21-06-2024
120 minuten Rondleiding incl. workshop
kerndoelen 48, 49, 50, 52 Kunst en Cultuur kerndoelen 36, 38, 42, 43 Mens en Maatschappij

Tegenwoordig doen we er alles aan om jong te blijven: door ons in te smeren met allerlei cremes, onze vrije tijd door te brengen in de sportschool, maar ook door digitale filters te gebruiken wanneer we iets delen op social media. Wat betekent het om jong te zijn? En jong te blijven? Waarom zorgen we zo goed voor onszelf en ons lichaam, terwijl we weinig zorg lijken te dragen voor de ander en de wereld om ons heen? En zien we elkaar eigenlijk wel ècht, of door een filter?

Tijdens deze rondleiding en workshop onderzoeken de leerlingen aan de hand van magische en mystieke rituelen wat het betekent om jong te zijn in een wereld in verval, en zullen we gezamenlijk speculeren over hoe de toekomst er uit kan (en moet) zien.