20230203-iffr-qanda-kungfuleeuw-jandegroen-0952.jpg

Filmprogramma 'Verder kijken' SO

Voor het speciaal onderwijs bieden wij een aangepaste programma aan waarbij er meerdere korte films worden vertoond en besproken. Na de voorstelling krijgen de leerlingen een workshop in de klas.
Speciaal Onderwijs
Voorstelling op locatie
Voorstelling 23-10-2023 t/m 27-06-2024
60 minuten Voorstelling
Oriëntatie op jezelf en de wereld Begrijpend kijken Kunstzinnige oriëntatie

Niveau regulier onderwijs: groep 7 en 8

Wat ga je zien?

‘Verder kijken’ is een filmprogramma dat bestaat uit vijf korte films uit Nederland en de Verenigde Staten. Iedereen heeft een eigen gekleurde bril waardoor er naar de wereld gekeken wordt. Deze gekleurde bril wordt gevormd door alles wat je leert, hebt meegemaakt, je karakter, de mensen om je heen, waar je woont. Deze films gaan over personen die de wereld bekijken vanuit hun eigen gekleurde bril en zich niet genoeg inleven in de ander. Juist door je te proberen in te leven in iemand anders, en door iemand anders te leren kennen, kan je de wereld proberen door een andere bril te bekijken. Na iedere film zal iemand van IFFR het gesprek aangaan met de leerlingen over de films. Met ‘Verder kijken’ laat IFFR leerlingen met een andere blik naar films kijken.

Na de voorstelling bieden wij ook een workshop aan voor in de klas. Hierbij gaan we dieper in op het thema 'Verder kijken'. Het is aan te raden de workshop niet te lang na de voorstelling in te plannen.

Wanneer kan je dit zien?
Dit programma is jaarrond te zien en staat los van het festival. Iedere maandag t/m donderdag tot de nieuwe festivaleditie 2024 kan je een voorstelling inplannen wat plaatsvindt in LantarenVenster. De workshop raden we aan een week later in te plannen op school