screenshot-2023-03-15-at-155946.png

Filmprogramma 'Tension'

Filmprogramma waarbij er meerdere korte films worden bekeken en besproken met als thema 'Fight Harder'. Om nog meer verdieping te geven krijgen de leerlingen een workshop in de klas.
Voortgezet Onderwijs Havo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vwo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs MBO Leerjaar 1, 2, 3, 4
Voorstelling op locatie
Voorstelling 23-10-2023 t/m 28-06-2024
60 minuten Voorstelling

Wat ga je zien?
De spanning is te snijden in de vier korte films van filmprogramma ‘Tension’. De films komen uit de landen Colombia, Nederland, Zwitserland en Engeland. Ze gaan over jonge mensen die buiten de hokjes denken, de gebaande paden verlaten, zich openstellen voor nieuwe dingen....vertrouwen op hun moed! Met ‘Tension' laat IFFR leerlingen op een andere manier naar films kijken.

Ter ondersteuning bieden wij een workshop aan voor in de klas waarbij de leerlingen meer zelf aan de slag gaan. Wij raden aan om de workshop vlak na de voorstelling in te plannen zodat de stof nog vers in het geheugen zit van de leerlingen.

Wanneer kan je dit zien?
Dit programma is jaarrond te zien en staat los van het festival. Iedere maandag t/m donderdag tot de nieuwe festivaleditie 2024 kan je een voorstelling inplannen in LantarenVenster. De workshops worden gehouden in de klas.