ets-je-eigen-verhaal.png

Ets je eigen verhaal (VSO)

Wie ben jij? Identiteit, familieverhalen , Wat past bij jou?
Speciaal Onderwijs
Workshop op locatie PUNT 5
Workshop 31-10-2023 t/m 28-06-2024
120 minuten Workshop
een positieve ervaring opdoen met beeldende vorming / kunst ervaren hoe je leert in een atelier reflecteren op elkaar, ervaren dat iedereen heel ander werk maakt en dat dit allemaal mooi kan zijn. expressie, creativiteit en werken aan zelfvertrouwen

Let op! alleen geschikt voor VSO scholen

We nemen de leerlingen mee in de wereld van de grafische technieken ons atelier is een ware drukkerij

De leerlingen gaan lekker aan de slag met deze prachtige ambachtelijke techniek. De leerlingen gaan hun etsplaatjes van zink zelf bewerken met vijlen, etsnaalden en zuur uiteindelijk maken ze zelf een kleurrijke afdruk op papier met onze  etspers.

Het thema is  reizen en reisverhalen. Onderliggende thema's zijn : Wat maakt jou nu jou? identiteit. We dagen de leerlingen uit om na te denken over wat bij hen past. Wat zouden ze bijvoorbeeld allemaal meenemen op een lange reis of bij emigratie . Er is ruimte voor reflectie op familieverhalen.

De locatie van het atelier, direct aan de Schie met uitzicht op voorbijtrekkende schepen, zorgt voor voldoende inspiratie. De leerlingen maken ook hun eigen ontwerp en worden daarbij begeleid door de kunstenaars van PUNT 5.