de-reis-van-de-geuren-banner.jpg

De reis van de geuren

Workshop over geur waarbij met klei geurkunst wordt gemaakt
Workshop op school - klaslokaal
Workshop 23-10-2023 t/m 26-06-2024
90 minuten Workshop
- Leerlingen leren op een andere manier naar geur en herinneringen kijken. - Leerlingen leren een creatief proces ondergaan en ervaren divergent denken. - Leren over geschiedenis door middel van kunst en ervaringen

“Hé, het ruikt hier naar vroeger!” In deze workshop neemt kunstenaar Theodora Kotsi-Felici’s de leerlingen mee op reis door middel van geuren.

De kinderen leren over de geschiedenis van specerijen en over het tropisch klimaat waar ze groeien. Ook ontdekken ze hoe ze hun reukvermogen inzetten om hun verbeelding te activeren.

Als kunstenaar werkt Theodora zelf ook graag met geuren omdat ze een hoge herinneringswaarde hebben. “Geur is een bewaarplaats van verleden en heden of van een bepaalde plek of situatie. Er zit iets in geur wat onze gedachten op hol brengt; We worden in een flits naar het verleden gestuurd en denken vanaf daar aan weer iets anders.”